August 30, 2009

SAYUR KULIT RAMBAI


N3 nih dah lama diperam baru berkesempatan nak masuk... Al-maklum ler org ade kat kampung nih mmg bz je memanjang... Nak sentuh komputer pon tak sempat... hehehe...

Masaknye takde ah susah mana pon, sama je cam masak sayur lemak biasa just asam nye diganti ngan kulit rambai...

9 comments:

shima said...

salam kak aishah..pekabar?
lama sungguh x jenguk dia sejak blk dok masia ni hehehee ...
selamat berpuasa n bercuti..
ikshh sedapnya buah rambai! kita suke sgt kulit rambai buahnya kureng skitt sbb masammm tp kulit dia mkn gitu pun sodap..kalau dimasak lemak mesti tambah2 sedap kan?!

Noorhodza said...

Suka makan buah rambai ni, tapi tak pernah lah cuba nak buat sayur... Sedap ke aishah?... ada kelapangan nak cuba sendiri nanti...

Fiza Nordin said...

lamenye tak mai sini...aishah sihat?upernye aishah ade kat malaysia ye...patutlah masak lemak kulit rambai.sblm mai sini tadi,terfikir gak,camne plak aishah ni dapat kulit rambai...ade buah rambai ke kat jepun heheheeee

salam merdeka!

kak ina kl said...

salam aishah..wah lawa betul kek yang kamu buat tu...bolehlah sponsor utk hari jadi akak nanti...

akak memang tak pernah makan kuah kulit rambai ni...tapi pernah tgk kat kg abah kat melaka..arwah wan suka makan mcm ni..

cik abg raya tak balik sini lagi ke?

Aishah@Ariffin@Aqil said...

to shima
salam kembali dik...ko sendirik ape kabo ya...kandungan sihat?
dah duk m'sia nih biasa ahh kalu tak sempat nak sentuh komputer tu...
selamat pose gak ya...
kulit rambai nih yg makan cik hubby kite kite sudu kuah je...hehehe...

to Noorhadza
pada org gemar tu sedap ahh akak...aishah nih je kuren...main sudu kuah je...hubby mmg berhantu...

to Fiza Nordin
hehehe...kalu ade kulit rambai tin dah lama ngetes kot...hehehe...tapi nih yg fresh...

to kak ina Kl
salam kembali akak...rupe tu masih byk perlu diperbaiki...rupe ros pon kuren...kalu akak duk sebelah umah insyaAllah boleh sponsor tu...heheheh...

nih pon harap cik abg yg nak mkn kalu idop kompen tak buatnyer...

ZIRAFAH MUDA!! said...

salam, kulit rambai boleh dimakan ke?

Aishah@Ariffin@Aqil said...

to zirafah muda
salam...kulit rambai mmg boleh dimakan...

cikwan said...

cah,x penah rasa sayO ni, ingatkan isi je leh makan..kekeke

Aishah@Ariffin@Aqil said...

to cikwan
haku pon harap laki aku yg suko...kalu harap kat aku mmg tak tau mkn...

Followers